Etykiety

wtorek, 29 maja 2012

Na poniedziałek szczupak najlepszy!

Ja też nie lubię poniedziałku!
Dlatego czas trzeba sobie umilić.
A nic tak nie umila czasu jak gotowanie (z małymi wyjątkami) ;>
I to nie byle czego!
Oto 
Szczupak z grilla z dipem czosnkowym, młode ziemniaczki z rusztu i cudowna młoda kapusta z sosem vinaigrette:
Wypatroszonego i oczyszczonego szczupaka doprawiłam z zewnątrz i wewnątrz solą, pieprzem cytrynowym, sokiem z cytryny, czosnkiem i odrobiną przyprawy do ryb, włożyłam także do środka młody koperek i kawałki cytryny, a także cząstki zmrożonego masełka. Zawinęłam w folię i włożyłam do lodówki. W międzyczasie umyłam młode ziemniaczki i wrzuciłam do wrzątku w skórkach, oczywiście dodałam także soli do wody.
Dip czosnkowy przygotowałam na bazie jogurtu naturalnego z odrobiną majonezu Hellmann's Babuni. Proporcje zawsze robię na tak zwane oko, w zależności od ilości osób. Przykładowe proporcje na 1-2 osoby: 1 łyżka majonezu i dwie łyżki jogurtu + 1 wyciśnięty ząbek czosnku, szczypta czosnku granulowanego i płaska łyżeczka oregano. Mieszam i zostawiam "do przegryzienia" w lodówce. 
Ryba wylądowała na rozpalonym grillu razem z ugotowanymi i odcedzonymi ziemniakami w skórkach. A ja zabrałam się do pokrojenia młodej kapusty oraz przygotowania sosu vinaigrette. Najlepszy robi moja mama (przepis dopiszę później). Tradycyjnie, w trakcie grillowania przewracamy delikatnie rybę, ziemniaki także, aby zrumieniły się ładnie ze wszystkich stron.
Na ciepłe wiosenne dni, zwłaszcza poniedziałki, taki zestaw to najlepszy obiad na świecie. Ubóstwiam! :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz